מן העיתונות

דמיינו לעצמכם מרפסת עץ על שפת אגם כחול, שחפים מתעופפים בלהקות וריחות של אח בוער ובשר טוב באוויר. עכשיו שכחו מארגנטינה ובואו לדקס בטבריה

הכנרת סובבת אתכם מכל הכיוונים כאילו הייתם על סיפונה של ספינה. ברקע סירות דייגים משליכות חכה למים, אופנועי ים, סירות מירוץ, ספורטאים המבצעים פעלול סקי מים וממעל להקת שחפים צווחנית. כל אלה  משמשים תפאורה למסעדה הכשרה "דקס" שעל שפת הכנרת. 

רמי סימני הצפין עד לטבריה ונהנה מבשר הטונה כחולת הסנפיר שהגישו לו במסעדת דקס הכשרה והמצוינת.

בתחילה היו אלה מסעדות ותיקות שהפכו לכשרות, ואז קמו חדשות ואחריהן מתחמים שלמים כשרים ואיכותיים, ותימלא הארץ תעודות כשרות לרוב. קובי אריאלי ממליץ על 10 הכשרות שהוא הכי אוהב.

ואכן, טבריה, שמעולם לא היתה מעוז של מסעדות בלתי כשרות ובלתי מזרחיות, אינה יכולה לשאת, במצבה הנוכחי, יותר ממסעדה אחת כזאת. מי שכבר מגיע רץ, ובצדק, ל"דקס" שבחוף הלידו, פלא טברייני וישראלי דגול, מסעדת בשרים כשרה וענקמונית שמנקנקת עם יד קשורה מאחורי הגב את כל הפפגאיואים והווייט-הולים של תל אביב. קשה למצוא מלים קשות לומר על המסעדה המשובחת הזאת (ולמה לחפש, בעצם?), אלא אם כן מתעקשים לבכות את שעות הפתיחה הכשרות שלה - סגור בשישי בערב ובשבת בצהריים. ומתי, מתי כבר יוצא לנו להגיע לטבריה, אם בכלל, אם לא בשעות האלה.

כתבנו יצא לחפש אוצרות קולינריים בעיר הכי נמוכה בארץ ובירת תיירות הצפון לשעבר. הוא גילה בעיקר מסעדות כשרות ומעולות, ממסעדה איטלקית מפונפנת, עבור במסעדת הבית בצפון של הזוג נתניהו ועד לבופה בוקר מקסים במלון הסקוטי. 5 המלצות